Seriál o franšízantech: OK POINT je pro lidi v okolí důkaz profesního vývoje

Možná už jste také na vlastní kůži pocítili, že obzvlášť v naší firmě je dobré řídit se doporučeními zkušenějších. Obchody vám hned budou klapat lépe, podobně jako franšízantce Hedvice Varcholkové – po otevření OK POINTu rozhodně nečekala, až se jí pohrnou lidé z ulice. Naopak, vyrazila příležitostem směle naproti a aktivně oslovuje developery, zajišťuje full servis pro ně i pro klienty a těší se ze smysluplné práce i benefitů na všech stranách.

Odkud v případě developerských projektů získáváte klienty?

Z 80 procent na tip konkrétního developera a asi 20 procent tvoří moji klienti, kteří se díky mému osobnímu doporučení dostanou k možnosti koupit si nemovitost od kvalitního developera.

Jak začíná taková spolupráce?

Když developer připravuje svůj projekt k prodeji a má zájem, aby bylo o klienty kompletně postaráno, poskytne mi potřebné údaje, díky nimž mohu oslovit všechny banky v předstihu, ještě než spustí developer prodeje. Díky výhodným prodejním balíčkům pak třeba mají tito klienti garantovanou sazbu po určitou etapu prodeje, která se jim nezmění. Klient tak dostane možnost i devadesátiprocentní hypotéky (zatímco běžný klient osmdesátiprocentní), a ještě třeba o procento levnější sazbu úroku, než je nyní obvyklé.

Jaké výhody přináší spolupráce s vámi developerovi?

Pro developera mj. zajišťuji, aby byl celý projekt přijatelný pro danou banku. Zda banka zprostředkovává nejdřív hromadný odhad na vstupu, jestli budou vycházet zástavní hodnoty, zkrátka aby developer vůbec věděl, jestli je projekt bankami financovatelný, ještě než se spustí prodej. A když přijde první zájemce a zeptá se developera na financování, tak on už najisto ví, že banka potvrdí kupní cenu, že na to v pořádku bude vycházet odhad, že se budou hypotéky schvalovat, a podle toho určí i prodejnost celého projektu. To se řeší třeba půl roku dopředu, než se vůbec projekt dá do předprodeje či prodeje.

A nakonec takový full servis velmi ocení i samotný klient…

Developer mi předá kompletní doklady, já ve všech bankách nechám projekt předem schválit, a klient pak už jen dokládá příjmy a kupní smlouvu na danou bytovou jednotku. Tím má absolutně zjednodušený proces a třeba už do týdne může mít hypotéku – nemusí nic zařizovat, řešit podklady, technické věci atd. Díky kompletnímu servisu s tím klient nemá absolutně starosti, jestli bude mít vyčerpáno, jestli bude mít schváleno, zda bude mít potvrzenou odhadní cenu atd.

Vyžadují někdy developeři financování jen jednou bankou?

Záleží, jestli developer projekt financuje z vlastních zdrojů, anebo jestli je zde nějaký investiční úvěr na vstupu – pak banka může žádat exkluzivitu, což je jednodušší i pro samotného developera. Zároveň je pak obvyklé, že kupující má výhodnější úrokovou sazbu, protože banka získává nějakou marži už u úvěru pro developera. Ještě s tím souvisí to, že úvěrující banka tam má zástavu, takže žádná další banka by klientovi ani neuvolnila finance postupně , dokud by si tam nemohla dát svoji zástavu. Dám příklad: Česká spořitelna poskytuje na vstupu investiční úvěr a bude postupně pouštět tranše na výstavbu. Když ale kupující půjdou do Komerční banky, tak ta jim dá peníze až po kolaudaci, protože první zástavní právo má Spořitelna. Pro developera je výhodnější zůstat u jedné banky, kdy developer dostává peníze průběžně a ne třeba 80 procent až po kolaudaci.

Jediná banka ale nemusí být výhodná pro klienty…

Samozřejmě klient může jít do jiné banky, v tom ho nikdo neomezuje. Ale musí si zde zařídit a zaplatit odhad, projde si větší administrativou, developer musí přistoupit na změnu smlouvy o smlouvě budoucí kupní, třeba že určitou část dostane opravdu až po kolaudaci, až bude doplacen investiční úvěr. Zkrátka je to komplikovanější.

Jaké benefity nakonec plynou z takového full servisu pro vás?

Nesmíte hned očekávat výdělek, ale brát to jako vklad do budoucí spolupráce, založené na důvěře a doporučení. Ke spolupráci s developery jsem se dostala tak, že jsem pro jednoho klienta řešila nákup bytu od developera. Klient se v tom vůbec nevyznal. Nabídla jsem mu, že s bankou vše domluvím, a on s vděkem přijal. Ukázalo se ale, že ani developer (větší pražský developer) si nevěděl rady, a to byl prostor pro mě…

A když to řeknu jednoduše, spolupráce s developery funguje tak, že se z developera stane tipař. Vy mu pomůžete a on se o vás na oplátku rád zmíní. Takto získané obchody tvoří zhruba deset procent z mého obratu.

Co vše vlastně pak klient, který kupuje od developera a jde si pro hypotéku k vám, získává?

Klienty vždy potěší, že nemusejí platit odhad. Banka, když udělá odhad za své náklady, aby vyhodnotila, jestli bude projekt financovat, nebo ne, tak klient už odhad neplatí. To je hned milých pět tisíc na vstupu. Pro běžného klienta s průměrnou mzdou je to velká položka a může být rozhodující v konkurenci při pořízení nové hypotéky. Častokrát také bývá výhodnější úroková sazba. Pak jsou tam třeba i slevy na pojištění. Nejdůležitější přidanou hodnotou je ale kompletní Finanční plán. Klient díky němu například ví, za jakou dobu může hypotéku předčasně splatit z výnosu investic. Má vypočítané potřebné zabezpečení příjmu i nemovitosti. Když lidé vidí, že se orientuji v hypotékách a financích celkově, dají mi důvěru i pro všechno ostatní. K pořízení nemovitosti mají prostě kompletní službu.

A vy pak vše obíháte za klienty?

Hromadné čerpání pro klienty je hodně důležité. Developer, když zapíše prohlášení vlastníků jednotek na katastr nemovitostí, tak najednou zapíše dvě stě bytů a dvě stě lidí začne chodit do banky s tím, že potřebují peníze. Místo toho mně klienti naposílají podklady do mailů a já nechám hromadně připravit další ocenění. Lidem pak v mailu zašlu informaci, že si přes internetové bankovnictví mohou zadat příkaz. Klient se prakticky nemusí zvednout od počítače a může si čerpat hypotéku, protože všechno včetně katastru obíhám já. Je to vše za stejnou provizi a ta plyne z objemu hypotéky. Klient má stejný full servis, ať má pětimilionovou hypotéku, nebo milion.

Jak jste vlastně jako finanční specialista došla k OK POINTu?

Dříve jsem působila v rámci jedné kanceláře a měla jsem jednu asistentku, což bylo z kapacitního hlediska (s ohledem na počet smluv, počet schůzek, celkové přípravy administrativy atd.) neudržitelné. Byla jsem v bodě, kdy jsem uvažovala, co dál. Zda a jak budovat tým. OK POINT je pecka v tom, že vy pod sebou můžete mít zaměstnance, kteří pracují na produkci OK POINTu, na klientech OK POINTu.

Vnímají klienti OK POINT jako prestižní?

Developeři, realitní kanceláře i klienti, když vidí váš profesní vývoj (a někteří třeba už od začátku, kdy jsem se ještě věnovala daňovému poradenství a v devatenácti je oslovila v malé kanceláři v Plzni na Slovanech), jak nyní po dvaceti letech vlastníte franšízu, tak je to pro ně jasný signál progresu a pro mě velké zadostiučinění. Do OK POINTu přicházejí i lidé z ulice a vy jim vyřídíte komplet požadavky ve své pobočce – to rozhodně zapůsobí na psychiku klienta, prestiž je obrovská a já říkám, že od dubna jsem mega šťastná.

A co developeři, realitní firmy?

Nemám svůj byznys postavený jen na developerech, to je doplňkové. Ale i stavební firmy, realitky – všechny jsem pozvala, aby věděli, kde se budou jednání konat – a jednoznačně na to reagovali s obrovským uznáním.

Co byste vzkázala nováčkům nebo těm, kdo o franšíze uvažují?

Když k nám člověk nastoupí, dostane naservírované kompletní, jednoduché nástroje a know-how. Když je trochu chytrý, vše vnímá a nastuduje. Pak je to jízda a celá naše práce je v podstatě hrozně jednoduchá. Dříve nebyla tak zajetá OK Videa, semináře, takže dnes, když nevymýšlíte, co už bylo dávno a dobře vymyšlené (zkrátka neřídit se heslem: Je to sice dál, zato horší cesta), tak máte celou práci ohromně usnadněnou. Lidé třeba občas protestují, že si musejí koupit tablet. Ale já když to vezmu, jaký my si museli vzít obrovský úvěr na podnikání, abychom vůbec začali generovat nějaký zisk, tak oni vůbec nevědí, jaký luxus tady mají. Stačí ho jen využít. A ještě jedna věc je důležitá – váš nadřízený. A já bych chtěla poděkovat za ÚŽASNOU PODPORU tomu mému, Lukášovi Karlíkovi.

Franšízantka Kateřina Vylášková Štoudková o své práci a o podnikání na OK POINTu natočila i video, které si můžete prohlédnout zde: https://www.youtube.com/watch?v=-HY0EzfWDFg&t=10s

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *