ÚVODNÍ STRANA: / JAK SE STÁT FRANŠÍZANTEM
Zajímáte se o koncept OK POINT a uvažujete o franšízovém podnikání? Máte otázky jak, co a proč? Možná odpovědi na ně naleznete níže.
Na jak dlouho se uzavírá franšízová smlouva?
Na pět let. Naším cílem je, aby provozovatel vnímal franšízové podnikání a pobočku OK POINT jako dlouhodobý podnikatelský záměr, proto je samozřejmostí automatická prolongace smlouvy.
Jak dlouho trvá výstavba pobočky?
Do výstavby vstupuje řada proměnných, zejména technický stav prostoru, ochota spolupráce majitele objektu a také nutnost stavebního povolení či množství dotčených státních orgánů. Franšízantovi je ale k dispozici zkušený tým pro výstavbu OK POINTů, který se o vše postará a připraví mu pobočku na míru. Realizace se pohybuje v řádu jednotek měsíců.
Kolik zaměstnanců by měl mít OK POINT a kdo s nimi uzavírá pracovní smlouvy?
Aby OK POINT hladce fungoval, měli by se na jeho chodu podílet franšízant a dva zaměstnanci na plný úvazek. Ty lze též složit z několika částečných. Smlouvy jednotliví zaměstnanci uzavírají přímo s franšízantem. Kromě zaměstnanců si franšízant může vytvořit tým profesionálních konzultantů, specialistů či síť tipařů. Někteří franšízanti této možnosti využívají, jiní se soustředí pouze na provoz OK POINTu se zaměstnanci.
Jak dlouho trvá zaškolení franšízanta a jak dlouho zaměstnanců na OK POINTu?
Základním školením je Finanční abeceda, kterou musí absolvovat jak franšízant, tak každý zaměstnanec OK POINTu. Jedná se celkem o osm celodenních školení v Praze rozložených do dvou měsíců. Jsou zakončené závěrečnou zkouškou. Abecedu mohou provozovatelé i zaměstnanci absolvovat ihned po podpisu smlouvy, třeba během výstavby pobočky. Na základní školení pak navazují nástavbové semináře, zaměřené na jednotlivé odborné oblasti. Do šesti měsíců musí franšízant a každý zaměstnanec složit zkoušku VZSÚ, což je zákonný požadavek. Zaškolení zaměstnanců v praxi se věnuje i tým lektorů přímo na pobočkách OK POINT, což výrazně usnadňuje začátky činnosti franšízantům, kteří nemají v našich oborech předchozí zkušenosti.
Jaký je potřeba vstupní kapitál?
Vstupní kapitál na vybudování pobočky OK POINT je minimálně 300 tisíc korun. Za tuto prvotní investici poskytuje finanční, realitní a bankovní franšízovou pobočku v jednom pouze Broker Consulting.
Jaká je návratnost vstupní investice?
Návratnost investice záleží na výchozích podmínkách – nákladech na přestavbu obchodního místa a zejména na schopnostech franšízanta. Cílem je, aby franšízant do jednoho roku byl v černých číslech.
Jak je to na OK POINTU s příjmy?
Příjmy franšízanta tvoří několik složek. Za prvé jsou to odměny od finančních institucí za sjednané finanční produkty v rámci Finančního plánu. Dále jsou to přímé provize placené klienty či developery zejména za realitní služby, a to i ve chvíli, kdy je OK POINT „pouze“ tipařským účastníkem obchodu. OK POINT generuje i dlouhodobé příjmy z obhospodařovaného objemu majetku pod správou a úvěrů pod správou. Detailní informace je možné získat při individuální schůzce, jsou předmětem obchodního tajemství.
Na jakém principu funguje vkladový bankomat?
Vkladový bankomat je nedílnou součástí našeho konceptu OK POINT, přivádí na naši pobočku stávající i nové potenciální klienty a generuje tak franšízantovi nové obchody.
Jak funguje spolupráce mezi franšízanty navzájem?
Součástí spolupráce jsou i pravidelná setkání franšízantů, kde spolu navzájem komunikují a sdílejí své zkušenosti. K dispozici mají franšízanti i podpůrný tým centrály (analytiky, právníky, specialisty marketingu a PR, vzdělávání atd.), který je jim plně k dispozici.
Je součástí marketingu i využívání sociálních sítí?
Ano, dokonce na centrále Broker Consulting funguje speciální tým, který má tuto oblast na starost a v dané lokalitě zajišťuje pro franšízanta komunikaci a prezentaci jeho OK POINTu.
Máte ještě další dotazy, na něž jste nenašli odpovědi výše? Neváhejte a ozvěte se Dagmar Zdrubecké na e-mail dagmar.zdrubecka@bcas.cz, nebo na telefon 731 537 165, ráda Vám odpoví na vše, co Vás zajímá.