ÚVODNÍ STRANA: / JAK SE STÁT FRANŠÍZANTEM / PŘÍBĚHY FRANŠÍZANTŮ / Přečtěte si příběhy franšízantů

Podnikání v oblastech financí a realit mi dává největší smysl, obojí lidé potřebují v jakékoli době

Tomáš Bartsch je velmi inspirativní člověk. Po mnoha letech úspěšného podnikání v cestovním ruchu se rozhodl vstoupit do oblastí financí a realit. Ač s nimi příliš mnoho zkušeností neměl, ukázalo se, že to byl krok správným směrem. Současného úspěšného majitele franšízové pobočky OK Point v Jičíně jsme se zeptali, co ho ke změně kariéry vedlo, nebo co by poradil těm, kteří o vlastním podnikání teprve uvažují.

Se svou partnerkou Renatou jste vlastnili několik franšízových poboček cestovní kanceláře. Co vás přimělo změnit obor podnikání?
Už delší dobu jsme přemýšleli o rozšíření našeho portfolia mimo obor cestovního ruchu. Shodou okolností jsme u nás v Jičíně navštívili před dvěma lety roadshow Broker Consulting, která potenciálním spolupracovníkům představovala franšízový projekt OK POINTŮ. Prezentace nás tak nadchla, takže jsme
se rozhodli do toho jít. V červenci loňského roku jsme tak v Jičíně otevřeli náš vlastní OK POINT.
 
Měli jste obavy z toho pustit se do oboru, se kterým jste do té doby neměli velké zkušenosti?
Lhal bych, kdybych řekl, že jsme žádné obavy neměli. Na druhou stranu jsme s podnikáním nezačínali úplně od nuly, už během prvního pololetí jsme se do finančního poradenství postupně zapracovávali a úspěšně realizovali několik obchodů. Naše počáteční obavy se tak ještě před otevřením pobočky zcela rozplynuly. Vzhledem k tomu, že jste provozovali několik poboček cestovní kanceláře, získali jste na rozdíl od mnoha vašich kolegů zkušenost se spoluprací s franšízorem.
 
Vnímáte nějaký rozdíl mezi vaším dřívějším franšízorem a současným franšízorem, Broker Consulting?
Obchodní model franšízy je postavený na stejných základech, ale rozdíly tu samozřejmě jsou. V případě Broker Consulting se jedná o poskytování finančních služeb, které jsou mnohem více regulovány nejen ze strany samotného franšízora, ale i ze strany trhu a České národní banky. V cestovním ruchu je podobná regulace minimální, což se někdy může odrážet v profesionalitě poskytovatelů cestovních služeb. Řekl bych, že nároky na franšízanty jsou v oboru finančního zprostředkování daleko větší a důslednější než v oboru cestovního ruchu. Navíc pro mě osobně je přístup současného franšízora v rovině skutečného partnerství, za což jsem velmi rád.
 
Co byste doporučil kolegům, kteří v tuto chvíli působí v cestovním ruchu a přemýšlejí co dál?
Nedělat si iluze. S ohledem na současný vývoj koronavirové situace je velkou otázkou, kdy bude možné zase volně cestovat. Domnívám se, že minimálně letošní rok to půjde jen s velkými překážkami, pokud vůbec. Naproti tomu obor financí funguje stále, ať se ekonomice daří, nebo ne. Finanční poradenství tak představuje dlouhodobý model smysluplného podnikání. Zároveň je to i způsob, jak lidem pomáhat. Zatímco v cestovním ruchu jim prodáváte radost ze zážitků, v oblasti finančního poradenství jim umožňujete radovat se z toho, jak hodně mohou ušetřit, nebo dokonce vydělat peníze navíc. Díky tomu si pak mohou snáze dopřát i tu radost ze zážitků na dovolené. 
 
Franšízové pobočky OK POINT, za nimiž stojí společnost Broker Consulting ve spolupráci s mBank a MONETA Money Bank, propojují doslova pod jednou střechou finanční služby se službami bankovními a realitními. Informace pro zájemce o vlastní podnikání s franšízou OK POINT jsou k dispozici na stránkách www.okpointy.cz a na videokanále www.okpoint.tv.
 
Rozhovor vyšel 15. 4. 2021 v týdeníku Náš Region
 
Podnikání v oblastech financí a realit mi dává největší smysl, obojí lidé potřebují v jakékoli době
Podnikání v oblastech financí a realit mi dává největší smysl, obojí lidé potřebují v jakékoli době
Nahoru
NASTAVENÍ COOKIES