Odešli z korporace, aby se stali podnikateli

Soňa a Radek Husákovi se doslova ze dne na den stali podnikateli. S nápadem věnovat se vlastnímu podnikání přišel jako první Radek Husák. Od vysoké školy působil v oblasti firemních financí v nadnárodní společnosti. „Přibližně ve dvouletých intervalech jsem cítil, že by to chtělo změnu. Ale teprve po třinácti letech jsem udělal ten definitivní krok a odešel. Tehdy jsem dosáhl v oboru, kterému jsem se věnoval, druhé nejvyšší pozice,“ vzpomíná.

Před zhruba rokem a půl si manželé pod hlavičkou společnosti Broker Consulting a retailové banky mBank založili franšízu OK POINT v Brně na Vídeňské. Propojili tak zkušenosti ekonoma a právničky a klientům úspěšně pomáhají s financemi, investicemi, bankovními i realitními službami. Impulsem pro změnu bylo to, že Radek chtěl větší míru zodpovědnosti sám za sebe a zároveň se věnovat i nadále financím. „Ve většině velkých firem jste často jen jedno číslo v tabulce. A když firma dělá jakékoliv změny, tak nepřemýšlí o konkrétních lidech, ale škrtá různá oddělení nebo zeštíhluje strukturu. A vy jste jen jedno kolečko v celém soukolí,“ vysvětluje franšízant Husák.

OK POINT je koncept franšízových poboček, které na sklonku roku 2015 spustila společnost Broker Consulting společně s retailovou mBank. Jeho cílem je poskytovat klientům poradenství v oblasti financí, bankovnictví a realit na jednom místě. Právě oblast finančnictví Radka Husáka oslovila, dlouhodobě se soukromě zajímal o investování. Možnost věnovat se investicím na profesní úrovni a využít nabyté zkušenosti, ho zaujala. Pro franšízing nadchl i svou manželku Soňu, která předtím působila jako právnička na Katastru nemovitostí v Brně.

„Právě reality oslovily mou manželku Soňu, tehdy pracovala na katastrálním úřadu jako právnička. A nakonec jsme se rozhodli jít do franšízy společně. Klienti oceňují, že jim v důležitých životních situacích radí ekonom a právnička," upřesňuje Radek.

„Díky své právnické praxi dokážu klientům OK POINTu nabídnout kompletní právní servis včetně kvalitní revize jejich současných smluv,“ zdůvodňuje změnu kariéry Soňa Husáková: „S manželem jsme neměli s podnikáním žádné zkušenosti, proto jsme se rozhodli pro formu franšízové spolupráce. Přerod zaměstnance v podnikatele není zcela jednoduchý, protože najednou jste na vše sám. Spolupráce se silným franšízorem nám ukázala směr, kudy se vydat, nastavila pravidla a pomohla nám se všemi zákonnými požadavky.“

Restart kariéry? 41 procent zaměstnanců přemýšlí o podnikání

Příběh manželů Husákových, kteří se po letech v zaměstnaneckém poměru stali podnikateli, není takovou raritou, jak by se mohlo zdát. Podobnou změnu zvažuje 41 procent současných zaměstnanců, 5 procent to má dokonce už v plánu. Důvodem zvažování startu podnikání je nejčastěji potřeba nezávislosti a větší svobody, uvádí téměř každý druhý zaměstnanec, který o změně přemýšlí. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ipsos.

„Vstup do podnikání zvažují výrazně častěji zaměstnanci malých firem do zhruba 15 zaměstnanců, vysokoškolsky vzdělaní lidé, pracovníci na nižších a středních vedoucích pozicích,“ doplňuje Lenka Šilerová, výkonná ředitelka HR & ERM agentury Ipsos, a dodává: „V zaměstnání se lidé mnohdy nedokáží realizovat tak, jak by chtěli. Proto také 60 procent možných budoucích podnikatelů uvažuje o alespoň částečné změně oboru.“

Franšízing je právě pro zaměstnance vhodnou variantou ke vstupu do podnikatelského prostředí, protože na jednu stranu poskytuje jistotu systému franšízora a na druhou stranu nabízí potřebný prostor pro seberealizaci a vyšší příjmy než ve firemním prostředí.

Text byl publikován v Brněnském deníku 25. února 2019.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *