ÚVODNÍ STRANA: / JAK SE STÁT FRANŠÍZANTEM / PŘÍBĚHY FRANŠÍZANTŮ / Přečtěte si novinky z OK POINTů

Nechceme pouhé investory

Na konci roku chceme mít 50 OK Pointů. Rychlejší expanzi brzdí hledání těch nejvhodnějších prostor, prozrazuje Radim Štantejský, manažer projektu OK Point.

Síť OK Point funguje již 3 roky. Podařilo se vám otevřít více než 40 poboček. Jaké jsou vaše další plány, co se expanze týká?
Aktuálně jsme otevřeli 44. OK Point, a to v Praze kousek od Pražského povstání. Franšízantkou je Darina Stehlíková, která je z interní sítě. Jedná se již o jedenáctou pobočku v Praze. Tím jsme se v hlavním městě vyrovnali počtem obchodních míst některým středním bankám. Kapacity ale ještě naplněné nejsou, v Praze plánujeme dalších pět OK Point. Když jsme s OK Pointy začínali, inspirovali jsme se západní Evropou, kde má trend franšízových konceptů tohoto typu bohatou tradici a velmi úspěšně funguje. To a také prestižní lokality, ve kterých máme naše OK Pointy, jsou nespornou přidanou hodnotou. V budování nových poboček patříme ve všech třech oborech, kterými se OK Pointy zabývají, k nejúspěšnějším na tuzemském trhu. S expanzí počítáme i letos, chceme ke konci roku dosáhnout čísla 50. Co brzdí rychlejší expanzi je hledání vhodných prostor, které by se hodily na OK Point. Ideální z tohoto pohledu jsou prostory po pobočkách bank. My hledáme ale takové, které jsou na exkluzivních místech ve městech s více jak 15 tisíci obyvateli a se spádovou oblastí minimálně 30 tisíc.

Je něco, co Vás na fungování sítě překvapilo, ať už pozitivně nebo negativně?
Pozitivně nás překvapují sami franšízanti, tím, jak se jim daří. Velkou radost mám zejména z těch, kteří k nám přišli mimo obor. Třeba bratři Marek a Aleš Berbrovi si během roku a půl otevřeli dvě franšízové pobočky v Třinci a Frýdku-Místku a už uvažují o třetí. Manželé Soňa a Radek Husákovi se zas během roku dostali z červených čísel do černých. Ale je to i o inovativním přístupu, nových nápadech. Například Jakub Novotný z OK Pointu v Praze na Vinohradech přišel jako první s návrhem spolupráce s developerskými projekty. Dnes už je to běžné v celé síti, jako jediná finančně-poradenská společnost pracujeme ve velkém s developery. Co byla naopak negativní zkušenost z počátku a z které jsme se poučili, je ta, že nechceme pouhé investory, ale chceme franšízanty, kteří se zapojují nejenom finančně, ale zejména osobně a na OK Pointu jsou denně.

Prozraďte nám, kdo jsou franšízanti OK Point? Odkud přichází? 
Kromě lidí ze sítě, kterých jsou asi dvě třetiny, se většinou jedná o zkušené manažery, kteří chtějí restartovat svou kariéru a hledají nové možnosti právě v oblasti podnikání. Velký ohlas jsme měli právě na diskusi Restart kariéry v Hospodářských novinách, kde se se svým příběhem svěřili výše zmínění manželé Husákovi, nyní franšízanti OK Pointu v Brně. Sami si prošli právě stejnou cestou, kdy už je práce pro korporaci neuspokojovala a rozhodli se pro podnikání.

Jak na OK Pointy reagují klienti? Jaké služby v nich nejčastěji hledají?
Na OK Pointech nabízíme kompletní služby zahrnující bankovní, finanční a realitní oblast. Jedním z nejčastějších požadavků, s nímž klient na OK Point přijde, je vyřešení vlastního bydlení. Právě na OK Pointech se sjednává 17 procent objemu všech hypotečních úvěrů Broker Consulting ČR. Tím, jak je náš franšízový koncept postavený, klient většinou vyřeší daleko více než jen samotnou hypotéku. Nabídneme mu pomoc s hledáním nemovitosti i s právními službami spojenými s koupí, pomůžeme mu s financováním koupě a připravíme nabídky z více bank a spořitelen, takže nemusí obíhat jednotlivé pobočky. Dále zařídíme pojištění nemovitosti a domácnosti a ostatní zajištění. Jednoduše poskytneme kompletní servis na jednom místě.

Společnost Broker Consulting předpokládá, že podíl OK Pointů na jejím celkovém obratu bude činit cca 20 %. Jak tento výsledek hodnotíte?
Velmi pozitivně. A s rostoucím počtem poboček bude podíl ještě stoupat.

Rozhovor byl publikován na serveru Franchising.cz 21. ledna 2019 a najdete ho ZDE.

Nechceme pouhé investory
Nechceme pouhé investory
Nechceme pouhé investory
Nahoru