ÚVODNÍ STRANA: / JAK SE STÁT FRANŠÍZANTEM / PŘÍBĚHY FRANŠÍZANTŮ / Přečtěte si příběhy franšízantů

Michal Koubek: Podnikání ve franšíze OK Point se mi vyplatilo

Sestavovat komplexní řešení klientům a být jim blíž, to jsou podle pražského franšízanta a dlouholetého podnikatele z Broker Consulting Michala Koubka hlavní benefity pobočky OK Point. Zároveň to jsou důvody, proč ho franšízový princip podnikání baví. „Klienti mají naši pobočku rádi. Oceňují, že u nás vyřeší finance a reality dohromady,“ říká majitel obchodního místa v Praze na Žižkově. 

Co vás před sedmi lety přivedlo k založení prvního OK Pointu v Karlových Varech?

V Praze žiji více než 30 let, ale původem jsem z Karlových Varů. Tam jsem začal ve spolupráci se svým kolegou (dnes také úspěšným franšízantem) se svým prvním OK Pointem. Už na začátku mě lákalo být blíž klientům a být pro ně dostupný na místě s určitým komfortem a zázemím. Úspěch se dostavil poměrně záhy. Neváhal jsem proto s otevřením další pobočky, tentokrát v Praze.

 

Jak to fungovalo? A co klientům na pobočkách nabízíte?

Směrem ke klientům výborně. Už od začátku se nám pobočka vyplácela. Lidé byli víc spokojení, že si mohou své finance přicházet řešit na místo, kde najdou klid a soukromí. U nás myslíme i na to, aby se klienti cítili pohodlně a nebyli v presu, že za nimi stojí ve frontě někdo další, jak to běžně funguje například v bankách. Pomyslnou třešničkou na dortu je pak spojení finančních a realitních služeb. Pro základní představu to může být vyřízení hypotéky během koupě nemovitosti, anebo obráceně při řešení financování nalezení té správné nemovitost, kterou objevíme v bohatých zdrojích Broker Consulting, jež staví i vlastní developerské projekty. Je za tím ale mnohem víc. Spojení oborů a hledání souvislostí s puncem a zárukou stabilního franšízora za zády - to je gró naší služby. V praxi to funguje perfektně. Máme vyzkoušeno, že klienti Broker Pointy vnímají jako takový „chrám důvěry“ a mají je rádi.

 

Můžete více rozvést, co je za spojením finančních a realitních služeb?

Naše nabídka spočívá v komplexní finanční službě a hledání souvislostí, přičemž hlavní cíl je vždycky radit klientům, jak mohou využít nebo znásobit potenciál svých peněz a svého majetku. Jednoduše, aby se měli oni a jejich nejbližší nejen v blízkém budoucnu, ale i později třeba ve stáří co nejlépe. Byli zajištění. Měli rezervy. Měli pasivní příjem. Měli naspořeno pro své děti. Nebyli pod tlakem, když nebude zrovna ekonomická situace úplně růžová. Zároveň se vždycky snažíme, aby si klienti mohli v rámci možností a díky lepší finanční situaci, kterou jim na míru sestavíme, užívat svůj každodenní život, tedy pokud si to samozřejmě přejí (smích). Jsme tu ale i pro bonitnější klienty.

V další fází potom hledáme konkrétní produkty a možnosti, které nás k daným cílům dovedou. K tomu můžeme uzpůsobit bohatou nabídku od většiny poskytovatelů na trhu, od bankovních přes investiční, pojišťovací a další produkty, u kterých připravíme klientům podrobné srovnání. K výčtu přidejme zmíněné realitní služby, kdy můžeme najít nemovitosti také k investičním účelům, a to v různých koutech republiky.

 

Jak to myslíte?

Díky tomu, že umíme skvěle v Broker Consulting spolupracovat, můžu prodávat projekty, které získal třeba kolega z jiného kraje. Ta nabídka je úplně někde jinde. Prodáváme jak starší nemovitosti, tak ty nové i díky vlastní výstavbě. Když má klient zájem o určitou nemovitost, nejdřív zjistíme, kdo z kolegů takovou má. Někdo chce nemovitost v Praze, jiný třeba v jiném regionu a nově je teď velký zájem o apartmány ve Španělsku, které také nabízíme.

 

Když se vrátíme k OK Pointu, otevření další pobočky tedy potvrdilo úspěšnost konceptu, říkáte? Komu vlastně může takový byznys prosperovat?

Ano. Být franšízantem není pro každého, ale pokud jste pracovitý a máte chuť se do toho pustit, je to velmi zajímavý způsob podnikání. Důležité je ale říct, že podnikání v OK Pointu není jen pro lidi s ekonomickým vzděláním nebo letitou praxí. Díky know-how od firmy a sdílení zkušenosti s ostatními franšízanty, které pravidelně probíhá, se v tom může najít člověk s různou minulostí. Absolvent bez praxe. Ostřílený manažer, který chce změnit obor nebo jen místo působiště. Lidé, kteří už třeba nějaký čas v realitách či financích působí. Je to spíše o nátuře člověka a o tom, jestli ho baví komunikovat s lidmi.

Odbornou podporu garantuje franšízantům OK Pointu centrála Broker Consulting. Kolegové odsud pro nás zajišťují support ohledně právních záležitostí, produktového managementu, marketingu a dalších věcí. Vedle toho se můžeme spolehnout na řadu specialistů, kteří ve firmě působí. Franšízant nemusí být profík na reality, díky spolupráci s kolegy, kteří jsou často špičkami ve svých oborech, klientům zajistíme top služby skrze ně. Spokojenost je vždycky na všech stranách.

 

Hraje roli lokalita a vybavení pobočky?

Obojí hraje v OK Pointu významnou roli. Když k nám klienti přicházejí, už z dálky vidí prvky solidní společnosti, která to myslí se svými klienty vážně. Pobočka jako taková má úroveň a dopřává návštěvníkům komfort a soukromí při vyřizování důležitých věcí jako jsou například finance. Člověk je u nás proto v mnohem větší pohodě, než když jde na schůzku někam do kavárny nebo zapadlé kanceláře. Další výhodu to přináší v tom, že klienti dostanou vždy během otevírací doby profesionální rady a doporučení od ochotného kolegy nebo ode mě, nemusí se domlouvat žádné speciální schůzky.

Důležitou roli hraje lokalita pobočky, ta musí být pro klienty atraktivní, tedy blízko míst, kde se běžně pohybují.

 

Vzpomenete si na klienta, kterému jste pomohl vyřešit nějakou netradiční záležitost?

Před časem tu byl klient, který vypadal dost nervózně. Přišel s podivným lístkem, na kterém bylo napsáno 50 tisíc korun. Vypadalo to, že si za tolik koupil od někoho dluhopisy. Tak jsme se dali do zjišťování. Zároveň jsem ho uklidňoval. Na to mi řekl, že takových lístků má doma dvacet. To už bylo vážnější. Nakonec to naštěstí dopadlo dobře, zjistili jsme, že nejde o dluhopisy, ze kterých už nikdo peníze neuvidí. Klient ale pochopil, že má své finance svěřit někomu serióznějšímu. Dnes už má u nás poměrně velký majetek a je velmi spokojený.

 

K úspěchu je potřeba i dobrý tým, jaký je ten váš?

Momentálně mám shodou náhod tým složený jen z kolegyň, které dohromady fungují fantasticky. Co se týče dalších příležitostí, sice už teď nenabíráme na administrativní pozice, rozrůstat se ale dál chceme. Důležité pro nás je, aby všichni nováčci uměli pracovat v obchodním oddělení a byli aktivní. Spousta věcí se zjednodušila a díky vývoji ve firmě digitalizovala, to nám práci v ledasčem zjednodušuje a můžeme se i díky tomu zaměřit na jednání s klienty a veškerý možný support pro ně.

 

Co vás na práci, kterou děláte už dlouhou dobu, vlastně nejvíc baví?

Nejvíc mě baví vymýšlet klientům řešení. Nefungujeme jako úředníci, kteří jen vydávají určité formuláře a nezabývají se skutečným řešením. Jsme tu od toho, abychom z celé té škály vybrali to, co dává skutečně smysl, a navíc to správně nakombinovali. I když si klient myslí, že je něco neřešitelné, my mu to řešení najdeme. A pokud to nejde hned, tak na tom pracujeme, aby se to časem podařilo, což žádný bankovní nebo pojišťovací úředník neudělá.

 

Jak vidíte koncept OK Pointů do budoucna. Je dobře nastavený, bude se dále rozvíjet?

OK Pointy mají určitou úroveň, zázemí a stálou otevírací dobu. A kvalitní lidé, co v nich pracují, řeší problémy klientů. To je důležité a do budoucna to bude ještě důležitější. Hlavně ve větších městech se lidé nebudou chtít scházet s někým, kdo přijde jednou a pak už ho nikdy neuvidí. Budou chtít trvalé zázemí a jistotu, že když se bude něco dít, mohou přijít kdykoliv.

 

Takže kamenné pobočky hned tak nezmizí…

Digitalizujeme a spoustu věcí už jsme zjednodušili, ale lidský přístup a možnost probrat věci osobně s někým, kdo o vás má zájem, to nejde nahradit. Aplikace to nezvládnou a v bankách nebo pojišťovnách na to nejsou připravení. 

Vedle toho jsou OK Pointy důležité i pro developery. Pokud s nimi jednáme, vidí, že nám to na pobočkách funguje a to je pro ně záruka jistoty, že jsme seriózní partner pro prodávání jejich projektů.

 

Koncept OK Pointů získal v červnu první místo v soutěži Franchisa roku, co to pro vás znamená?

V podstatě to potvrzuje jen to, co jsem si myslel, co tady vidím a vnímám. Potvrzuje to správnost spojení financí a realit. Nejen prodejů a pronájmů, ale i těch investičních nemovitostí. Dnes už máme své developerské projekty, které si sami stavíme, hlídáme a sami je budeme prodávat. A to se do budoucna bude čím dál víc rozšiřovat. Zkrátka u nás si klienti vyřídí všechno od A až do Z

 

Rozhovor vyšel 30. 9. 2023 v MF DNES

Michal Koubek: Podnikání ve franšíze OK Point se mi vyplatilo
Nahoru
NASTAVENÍ COOKIES