ÚVODNÍ STRANA: / JAK SE STÁT FRANŠÍZANTEM / PŘÍBĚHY FRANŠÍZANTŮ / Přečtěte si příběhy franšízantů

Korporátní prostředí ze mne vysávalo energii

Jaroslav Laur pracoval téměř dvacet let v korporátním prostředí, ale na prahu padesátky se rozhodl pro životní změnu. Stal se podnikatelem a otevřel si vlastní finančně-realitní franšízu.

Jak se to přihodí, že se člověk po dvou desetiletích v zaměstnání rozhodne vzdát se jistoty a vrhnout se do neznáma, do podnikání?

Působil jsem na top manažerských pozicích v různých velkých korporacích a byl jsem z toho už unavený. Ubíjely mě nízká efektivita, alibismus, komplikované procesy i rostoucí vliv compliance. Měl jsem pocit, že jsem jen malým šroubkem ve velkém soukolí, na jehož chod mám jen nepatrný vliv. Řekl jsem si, že je nejvyšší čas, abych se postaral sám o sebe a začal podnikat. Rodina na mě v posledních letech viděla, jak se netěším v pondělí do kanceláře, jak chodím večer z práce mrzutý a otrávený. A teď vidí, že se to změnilo, že mám mnohem více energie, že chodím domů sice později, ale s dobrou náladou a vizí, že mi moje práce dává smysl. Tuhle víru už jsem v posledních letech v korporátním prostředí neměl.

Věnoval jste se oboru automotive, ale jako podnikatel jste se rozhodl pro finance a reality. Nebylo to příliš velké sousto?

Můj prvotní nápad byl založit vlastní leasingovou společnost a zůstat tak v oboru, který dlouhodobě znám. Začal jsem hledat vhodné investory. Na rozjezd byla potřeba poměrně velká částka v řádech  několika set milionů korun, ale vzhledem k reálným možnostem na trhu jsme se s možnými investory neshodli na rychlosti návratnosti investice. Podnikatelské vize jsem se přesto nevzdal a na portále Franchising.cz objevil dva franšízové koncepty, z nichž mne na první pohled zaujal právě OK Point. Sjednal jsem si tedy schůzku s manažerem projektu Radimem Štantejským. Po několika schůzkách s Radimem i se zakladatelem Broker Consulting Petrem Hrubým jsem se rozhodl, že do toho půjdu. V září jsem podepsal smlouvu a 19. prosince jsme otevřeli OK Point v Obchodním centru Opatovská v Praze 11.

Proč právě obchodní centrum Opatovská?

Najít vhodné prostory k provozování OK Pointu bylo nakonec těžší, než jsem čekal, technicky vhodná místa v nabídkách realitních kanceláří nebyla. Tak jsem se rozhodl sednout na skútr, objíždět Prahu 4 a 11 a hledat. Nakonec jsem objevil právě rekonstruované Obchodní centrum Opatovská. Všechny obchodní jednotky byly už obsazené, ale já jsem byl urputný a každý týden jsem developera bombardoval dotazy. Nakonec jsem měl štěstí a jeden prostor se uvolnil. Za měsíc a půl jsme holé zdi přetvořili na moderní finančně-realitní pobočku OK Point. Místo mi přijde skvělé, protože Jižní Město má zhruba 90 tisíc obyvatel.

Kdybych chtěl vlastní pobočku OK Point, jakou bych musel mít počáteční investici?  

Výše investice záleží na predispozicích prostoru. V případě OK Pointu s financováním pomáhá franšízor, na franšízantovi požaduje základní kapitál ve výši minimálně 300 tisíc korun.

OK Point je vlastně franšízový koncept finančně-poradenské společnosti Broker Consulting, vyhovuje vám franšízové podnikání?

Ano, protože jako samostatný podnikatel bych nikdy neměl možnost si nasmlouvat tolik obchodních partnerů za tak výhodných podmínek, zabezpečit plně fungující back office, právní a analytický servis či nejrůznější IT systémy. Navíc mi imponovalo, že je tu obchodní model, který prokazatelně a dlouhodobě funguje. Než jsem do toho šel, tak jsem si za „domácí úkol“ obešel všech deset otevřených OK Pointů v Praze. Osobně jsem si zjišťoval, jak to funguje. Přesvědčilo mne také, že za konceptem stojí  silní partneři, jako jsou Broker Consulting, mBank a MONETA Money Bank. Velké značky, které budí důvěryhodnost i v očích zákazníků.

V čem je tedy vaše pobočka jiná než bankovní nebo realitní?

Jednoznačně v propojení finančních a realitních služeb na jednom místě. Ta návaznost na finanční produkty je u realit obrovská, můžeme klienta na jednom místě obsloužit komplexně. Naší základní službou je Finanční plán. Máme na něj speciální aplikaci, která klientovi vizualizuje jednotlivé finanční produkty v čase. Působí to velmi srozumitelně. Druhou přidanou hodnotou je zadávání dat, kdy se jednotlivé údaje přepisují i do dalších systému a do jednotlivých smluv s možností elektronického podpisu. To jsou moderní finanční služby v praxi, nejenom prodej, ale i zážitek.

Ale pořád je finančně-poradenský byznys o obchodu, nebojíte se toho jako bývalý zaměstnanec?

Mne obchod baví. Jsem vždy nadšený, když můžeme klientovi připravit řešení na míru, pomoci mu realizovat jeho sny. Nabídnout mu nějaký zajímavý produkt, který primárně uspokojí jeho potřebu splnit si cíl. Největší radost mám z toho, když se k nám takový klient vrátí, nebo nás doporučí dál. A reference se budou nabalovat jako sněhová koule, tomu pevně věřím. Ještě nebyla ani otevřená terasa, na které máme umístěný náš OK Point, a už tu byl první klient z ulice. Našel si nás na stránkách www.okpointy.cz, kde ho koncept našich poboček zaujal. Měl i dobré doporučení na Broker Consulting.

 

Rozhovor byl publikován v týdeníku EURO 20. ledna 2020.

 

Korporátní prostředí ze mne vysávalo energii
Korporátní prostředí ze mne vysávalo energii
Korporátní prostředí ze mne vysávalo energii
Nahoru
NASTAVENÍ COOKIES