ÚVODNÍ STRANA: / JAK SE STÁT FRANŠÍZANTEM / PŘÍBĚHY FRANŠÍZANTŮ / Přečtěte si příběhy franšízantů

Doba se změnila, Češi se o své finance zajímají více než na sklonku minulé dekády

Z nedaleké katedrály se ozývají zvony, odbíjí šestá hodina a právě končí jeden z Večerů investičních příležitostí, který nejenom pro klienty, ale i zájemce z široké veřejnosti spoluorganizují franšízant OK Pointu Petr Hofman a jeho tým. Financím se Petr Hofman věnuje už jedenáct let a zvyšování finanční gramotnosti obyvatel vnímá jako jednu z důležitých součástí své práce.

„Mohu zodpovědně říci, že během těch let, co se věnuji finančnímu konzultanství u Broker Consulting, se znalosti Čechů v oblasti financí zlepšily, více se o své finance starají a zajímají se o jednotlivé produkty. Pořád ale platí, že investice jsou pro mnoho z nich stále velkou neznámou. Proto jsme se rozhodli pořádat pravidelná setkání, na nichž jim vysvětlujeme, jak investice fungují a jak se stát investorem,“ přibližuje franšízant. 

V březnu se Petr Hofman stal novým franšízantem na OK Pointu v Hradci Králové, tedy na pobočce, kde na jednom místě lze pohodlně vyřešit bankovní, finanční a realitní služby. Za ryze českým franšízovým konceptem stojí finančně-poradenská společnost Broker Consulting a internetová mBank. Během tří let společně otevřely po celé republice 44 OK Pointů a další jsou ve fázi výstavby, nebo se plánují.

 „Propojení finančních a realitních služeb, ke kterému v Broker Consulting došlo v roce 2014, je nejvíce patrné právě na OK Pointech. S klienty stále více řešíme právě realitní obchody, nejenom prodej či nákup nemovitosti spojený s financováním bydlení, ale zajímají je i investice do nemovitostí. V rámci spolupráce s developery prodáme ročně desítky bytů investorům. Reality přispěly k větší komplexnosti našeho obchodu a také ke spokojenosti klientů, kteří s námi na OK Pointu vyřeší vše pod jednou střechou,“ vysvětluje služby Hofman.

Jenom jeden z deseti podnikatelů by se vrátil zpátky do zaměstnání

Petr Hofman se ve financích našel. Otevření vlastní pobočky považuje za přirozený vývoj svého podnikání: Pobočku OK Point si otevřou podnikatelsky orientovaní lidé, kteří ji vnímají jako velkou příležitost. Za výhodu považuji silného franšízora, z jehož strany cítím podporu. Jako franšízant můžu čerpat ze zkušeností ostatních a pracovat se systémy, které se na jiných pobočkách osvědčily. Nikdy jsem, a teď to platí dvojnásob, nelitoval, že jsem se stal podnikatelem. Všem, co uvažují nebo již působí v oblasti financí či realit, doporučuji alespoň přemýšlet o vlastní pobočce, protože získají daleko více spokojených klientů a větší prestiž,“ pochvaluje si franšízant Petr Hofman.

Podle průzkumu společnosti Ipsos pochází 83 procent současných podnikatelů a živnostníků ze zaměstnaneckého poměru. Motivací pro odchod ze zaměstnaneckého poměru byly touha po nezávislosti, potřeba svobody a flexibility, případně zajímavá životní příležitost.

„Zhruba polovina z nich s podnikáním změnila obor. Co je ale zajímavější, tak drtivá většina, a to celých 90 procent neplánuje návrat zpět do zaměstnaneckého poměru. Tedy podnikání jim pomohlo se plně  realizovat,“ vypichuje Lenka Šilerová, výkonná ředitelka HR & ERM agentury Ipsos a potvrzuje tak nepřímo slova Petra Hofmana.

Pro lidi, kteří zvažují vlastní podnikání, je možnou variantou franšízový koncept. Na jednu stranu poskytuje jistotu systému franšízora, kdy není třeba se spoléhat jen na sebe, a na druhou stranu nabízí potřebný prostor pro seberealizaci a i vyšší výdělky.

Článek byl publikován v Hradeckém deníku 29. dubna 2019.

 

Zaujal Vás příběh našeho franšízanta a uvažujete o vlastní franšíze? Neváhejte a ozvěte se Lence Slepičkové na e-mail lenka.slepickova@bcas.cz, nebo na telefon 731 537 402, ráda Vám poskytne odpovědi na vše, co Vás zajímá.

Doba se změnila, Češi se o své finance zajímají více než na sklonku minulé dekády
Doba se změnila, Češi se o své finance zajímají více než na sklonku minulé dekády
Doba se změnila, Češi se o své finance zajímají více než na sklonku minulé dekády
Nahoru
NASTAVENÍ COOKIES